Posiadając flotę już kilkudziesięciu pojazdów własnych lub kontraktowych musisz umiejętnie zarządzać taborem i dbać o jego efektywne wykorzystanie. Rozwiązanie interLAN SPEED Dyspozytor pomaga zaplanować, wyznaczyć i nadzorować trasę, wykorzystując zintegrowaną mapę cyfrową i komunikację z systemem telematycznym lub aplikacją mobilną, jak np. mSPEED.
-
Efektywne planowanie
Podstawowymi zadaniami modułu Dyspozytor jest wsparcie procesu optymalnego planowania zleceń do pojazdów lub – odwrotnie – planowanie pojazdów do zleceń. Odbywa się ono przez minimalizację pustych przebiegów oraz skrócenie czasu przestoju, z kontrolą szeregu ograniczeń, jak np.: czas pracy kierowcy, wyposażenie pojazdu, ważność dokumentów kierowcy/ pojazdu/ przewoźnika i wiele innych. Realizacja zadań przez Dyspozytor jest możliwa dzięki integracji systemów interLAN z zaawansowanymi mapami cyfrowymi oraz rozwiązaniami telematycznymi lub mobilnymi.
-
Nadzór nad procesem transportowym
Wiemy, że aktywny nadzór nad przebiegiem transportu daje możliwość szybkiej reakcji w przypadku sytuacji awaryjnych, a tym samym wpływa na jakość obsługi klienta. W module Dyspozytor umożliwiliśmy wyznaczanie i kontrolowanie w czasie rzeczywistym korytarza, którym powinny poruszać się pojazdy. Zadbaliśmy także o nadzorowanie na bieżąco terminowości realizowanych zleceń, przez wyliczanie planowanego czasu dojazdu do punktu docelowego (ETA) w powiązaniu z czasem pracy kierowcy. Dodatkowo, w przypadku transportu w temperaturze kontrolowanej, temperatura z czujników na naczepie porównywana jest w czasie rzeczywistym z temperaturą podaną na zleceniu.
-
Komfortowa komunikacja z kierowcą
Sprawna komunikacja z kierowcą przekłada się na jakość świadczonych usług, a tym samym zadowolenie klienta. Dlatego w Dyspozytorze zadbaliśmy o możliwość prowadzenia dwustronnej komunikacji między użytkownikiem programu a kierowcą. Bezpośrednio z systemu wysyłane są wiadomości i zlecenia, a zwrotnie otrzymywane są statusy z raportami z realizacji. Dzięki systemowi alertowania, użytkownik może szybko reagować na sytuacje kryzysowe. W efekcie rośnie liczba transportów, które możesz obsługiwać jednocześnie.
-
Komunikacja z telematyką i mapą cyfrową
Integracja z systemami zewnętrznymi ma służyć przede wszystkim automatyzacji pracy i redukcji błędów związanych z ręcznym wpisywaniem danych. Dzięki komunikacji aplikacji Dyspozytor z telematyką lub aplikacją mobilną oraz mapą cyfrową dysponujesz rzetelną informacją na temat realizowanego transportu, masz kontrolę nad wykonywaną trasą oraz panujesz nad czasem poświęconym na nadzór nad wykonywanymi zleceniami.
- Interaktywny i przyjazny grafik dyspozytora
- Planowanie transportu uwzględniające m.in. km dolotowe, profil pojazdu, wymagane wyposażenie, czas pracy kierowcy
- Wyznaczanie trasy (korytarza) z wykorzystaniem mapy cyfrowej
- Wymiana danych i wiadomości z rozwiązaniami telematycznymi i aplikacją mobilną
- Wysyłka zleceń
- Odbiór i śledzenie statusów wraz z raportami realizacji
- Alerty dotyczące negatywnych zdarzeń podczas realizacji zlecenia, w tym ETA
- Przekierowania wiadomości na SMS/email
- Analiza jakości pracy na podstawie porównania danych planowanych i rzeczywistych
Gwarantują one najlepszą obsługę systemu i podnoszą komfort pracy.
Biorąc pod uwagę perspektywę długoletniej współpracy o wyborze zdecydowały kompleksowość rozwiązania oraz duże doświadczenie interLAN.
„Na wybór oprogramowania zawsze należy poświęcić dużo uwagi. Biorąc pod uwagę perspektywę długoletniej współpracy o wyborze zdecydowały kompleksowość rozwiązania oraz duże doświadczenie interLAN.”
Dyrektor ds. rozwoju, SKAT Transport
Produkt, który spełnia nasze oczekiwania i nie ogranicza nas w rozwoju. Doświadczenie interLAN – przeszliśmy drogę rozwoju, na której interLAN towarzyszył nam jako zaufany partner, nie dostawca.
„W 2013 r. zakupiliśmy podstawową wersję systemu SPEED. Dziś jest to rdzeń informatyczny naszego biznesu, z którym zintegrowaliśmy systemy ERP, WMS, FMS oraz BPM/Workflow. We współpracy z interLAN ważne są dla nas dwa aspekty. Produkt, który spełnia nasze oczekiwania i nie ogranicza nas w rozwoju. Doświadczenie interLAN – przeszliśmy drogę rozwoju, na której interLAN towarzyszył nam jako zaufany partner, nie dostawca. „
Dyrektor Finansowy, ALEGRE Logistic
To co przekonało nas do systemu interLAN SPEED to przede wszystkim jego ogromne możliwości i relatywnie duża elastyczność, dzięki czemu udało się dopasować program do naszego sposobu pracy. We współpracy z firmą InterLAN doceniamy przede wszystkim ciągłą chęć doskonalenia i rozwijania programu.
„To co przekonało nas do systemu interLAN SPEED to przede wszystkim jego ogromne możliwości i relatywnie duża elastyczność, dzięki czemu udało się dopasować program do naszego sposobu pracy.
Dzięki integracji z systemem telematycznym udało się znacznie usprawnić proces komunikacji między biurem a kierowcą. Nie ma już potrzeby wysyłania SMS-ów z miejscami załadunku czy ważnymi informacjami – wystarczy wprowadzić dane zlecenie do SPEED-a i wszystkie potrzebne dane trafiają do kierowcy po paru kliknięciach myszy.
Ponadto InterLAN SPEED w znacznym stopniu ułatwił nam pozyskiwanie istotnych danych. Potrzebna jest analiza obrotów z Klientem w danym miesiącu? Wystarczy wybrać odpowiedni raport i dane dostępne są od ręki.
We współpracy z firmą InterLAN doceniamy przede wszystkim ciągłą chęć doskonalenia i rozwijania programu oraz elastyczne podejście do naszych potrzeb.”
Wiceprezes Zarządu w Piomar Sp. z o.o.
mSpeed w znacznym stopniu przyspieszył u nas proces wymiany informacji na linii kierowca – system. Aplikacja w czasie rzeczywistym pozwala nam monitorować kolejne etapy realizacji transportu. Daje również możliwość szybkiego raportowania.
„mSpeed w znacznym stopniu przyspieszył u nas proces wymiany informacji na linii kierowca – system.
Aplikacja w czasie rzeczywistym pozwala nam monitorować kolejne etapy realizacji transportu. Daje również możliwość szybkiego raportowania.
Mostva, jako firma z branży automotive, dostrzega w mSpeed skuteczne narzędzie upłynniające i standaryzujące stawiane przed nami wyzwania.”
Kierownik Rozliczeń, Mostva Sp. z o.o.
System SPEED sprostał naszym wymogom – jest specjalizowany, intuicyjny i elastyczny.
„Decydując się na wybór nowego rozwiązania TMS postawiliśmy na doświadczenie dostawcy, multifunkcjonalność systemu oraz jego adaptowalność do zmian związanych z dynamicznym rozwojem naszej firmy. System SPEED sprostał naszym wymogom – jest specjalizowany, intuicyjny i elastyczny.”
Wiceprezes Zarządu, Scandinavian Express
Ważnym czynnikiem, który pozwolił nam na podjęcie dobrej decyzji w zakresie wyboru systemu TMS było zbudowanie interdyscyplinarnego zespołu, potwierdzenie w praktyce deklaracji dostawcy i partnerskie relacje w kontakcie pomiędzy wszystkimi stronami wdrożenia.
„Ważnym czynnikiem, który pozwolił nam na podjęcie dobrej decyzji w zakresie wyboru systemu TMS było zbudowanie interdyscyplinarnego zespołu, potwierdzenie w praktyce deklaracji dostawcy i partnerskie relacje w kontakcie pomiędzy wszystkimi stronami wdrożenia.”
Kierownik Działu IT, Kawczyński Logistics