System SPEED wspiera firmy w obsłudze przesyłek w ruchu krajowym i międzynarodowym, z uwzględnieniem magazynów typu cross-dock. Dzięki elastycznej budowie korzyści z jego posiadania czerpią zarówno sieci drobnicowe i operatorzy logistyczni, jak i firmy spedycyjne czy transportowe, które realizują przewozy LTL/PTL.
-
Kompleksowa obsługa procesu
Korzystając z modułu drobnicowego w systemie SPEED docenisz możliwość nadzorowania przesyłek na każdym etapie procesu: od ofertowania, rejestracji przesyłek i planowania tras, transportów kolekcyjnych, liniowych i dystrybucji oraz rejestracji statusów, po kompletację dokumentów, rozliczenie palet, obsługę pobrań (COD), fakturowanie i rozliczenie kosztów.
Przy pomocy wielowymiarowych raportów i analiz dodatkowo zyskasz możliwość bieżącego sprawdzania efektywności prowadzonej działalności. -
Automatyzacja obsługi przesyłek
Stawiamy na usprawnianie procesów, w efekcie czego czas na wprowadzanie danych w systemie SPEED jest znacznie skrócony. Przesyłki mogą być pobierane do systemu w dowolnej formie. Począwszy od skorzystania z modułu www eSPEED do rejestracji danych przez klienta, przez import zleceń z plików, kończąc na automatycznej wymianie danych mechanizmami EDI. Wycena usług opiera się na dedykowanych cennikach, co eliminuje ryzyko popełnienia błędu. Zależnie od struktury sieci i zasad planowania, trasy wraz z przypisanymi im przesyłkami mogą być generowane automatycznie. Podobnie wygląda proces fakturowania, gdzie faktury w systemie wystawiane są samoczynnie, dzięki odpowiednio zaprogramowanym mechanizmom.
-
Panowanie nad procesem dystrybucji
Rozumiemy, że aktywny nadzór nad przebiegiem transportu daje możliwość szybkiej reakcji na sytuacje awaryjne. Tym samym korzystnie wpływa na jakość obsługi klienta. By to osiągnąć, moduł drobnicowy komunikuje się z aplikacją mobilną mSPEED. W ten sposób otrzymujesz aktualne statusy dostawy, w tym: dostęp do pozycji pojazdu i planowany czas dotarcia do kolejnego punktu na trasie. Dodatkowo mSPEED gwarantuje bieżący kontakt z przewoźnikiem (zlecenia, wiadomości, statusy, raporty).
-
Nadzór nad wynikiem finansowym
W interLAN SPEED wystawiasz faktury za wykonane usługi oraz rejestrujesz koszty. Masz także opcję wystawiania faktur w imieniu przewoźnika (self-billing). System, oparty na cennikach, automatycznie generuje rozliczenia wewnętrzne oraz rezerwy. Posiadając pełne dane w obszarze przychodów i kosztów, przeprowadzisz złożone analizy z perspektywy: klienta, spedytora, pojazdu, przesyłki, kierunku lub trasy – wybór zależy od Twoich potrzeb.
-
Elastyczność i konfigurowalność
Wyspecjalizowane moduły, wysoka elastyczność i konfigurowalność systemu sprawiają, że firmy z branży TSL realizują przy jego użyciu całą gamę zadań. Indywidualne podejście i otwartość na potrzeby pozwalają nam na odzwierciedlenie procesów, według których działa Twoja firma – pozytywne doświadczenia użytkowników są najlepszym dowodem na funkcjonalność systemu SPEED.
-
Podniesienie standardu współpracy
Komunikację ze swoim otoczeniem biznesowym usprawniasz dzięki wsparciu obsługi procesu dystrybucji przez platformę www eSPEED. To równocześnie kolejny moduł systemu, który pomaga podwyższyć standard współpracy zarówno z kontrahentem, jak i przewoźnikiem. Automatyzacja procesów rejestracji przesyłek, udostępniania dokumentów transportowych klientom, czy rozliczenia przewoźników sprawiają, że podnosisz efektywność pracy i zyskujesz czas na realizację większej liczby zamówień. Korzystając z mechanizmu automatycznych powiadomień wysyłanych mailem lub SMSem dbasz o to, by Twój klient był zawsze na bieżąco ze statusem swojej dostawy.
- Obsługa przesyłek (podjęcie, transport liniowy, doręczenie)
- Planowanie przesyłek
- Obsługa usług dodatkowych, jak: pobranie (COD), dokumenty zwrotne (POD/ROD), zwrot nośników, ubezpieczenia, ADR, Temp+, nośniki wymienne
- Konfiguracja cenników
- Obsługa statusów (na poziomie przesyłek i paczek, punktów trasy, tras)
- Awizacja przesyłek i transportów
- Obsługa zgłoszeń SENT
- Obsługa magazynu spedycyjnego
- Fakturowanie i rejestracja płatności
- Rozliczenia wewnętrzne
- Rozliczenie przewoźnika
- Rejestracja i podział kosztów
- Obsługa skonta
- Obsługa rezerw
- Eksport dokumentów do systemu księgowego
- Obsługa niezgodności i reklamacji
- Nadzór nad terminami i zakresem polis przewoźnika
- Rozliczenie usługi zgłoszenia jak i długu celnego
- Integracja z mapami cyfrowymi
- Integracja z systemami telematycznymi
- Komunikacja z aplikacją mobilną mSPEED
- Integracja z platformami logistycznymi
- Integracja z systemami zewnętrznymi (TMS, ERP, WMS, CRM)
- Wielowymiarowe raporty i analizy
Gwarantują one najlepszą obsługę systemu i podnoszą komfort pracy.
Możliwość szerokiej parametryzacji systemu interLAN SPEED, wykraczającej poza ramy standardowych aplikacji, pozwala dostosowywać oprogramowanie do bieżących potrzeb i zmieniającego się rynku. W konsekwencji powyższego, nawet najbardziej niestandardowe wymagania stają się możliwymi do realizacji, co korzystnie wpływa na wachlarz oferowanych usług i pozwala integrować system w ramach nowych wdrożeń.
„Wzrost skali działania firmy często staje się pretekstem do dyskusji, czy aktualna forma nadzoru i kontroli procesów jest wystarczająca i nie wymaga usprawnień.
Nie inaczej jest w kwestii zarządzania transportem. Przy osiągnięciu pewnego poziomu, koniecznym staje się posiadanie narzędzi, które w efektywny sposób wpłyną na utrzymanie jakości serwisu, a przy okazji pozwolą poszukać oszczędności wynikających z optymalizacji.
Takim rozwiązaniem jest system SPEED firmy InterLAN.
Możliwość szerokiej parametryzacji, wykraczającej poza ramy standardowych aplikacji, pozwala dostosowywać oprogramowanie do bieżących potrzeb i zmieniającego się rynku.
W konsekwencji powyższego, nawet najbardziej niestandardowe wymagania stają się możliwymi do realizacji, co korzystnie wpływa na wachlarz oferowanych usług i pozwala integrować system w ramach nowych wdrożeń.
Usprawnienie planowania załadunków, kontrola przychodów/kosztów na poziomie symulacji, jak i fakturowania oraz możliwość automatyzacji rozliczeń z podwykonawcami, dopełniają całości.”
Menedżer Departamentu Rozwoju i Wdrożeń, Spedimex Sp. z o.o.
System TMS SPEED pozwala nam na pełną obsługę wszystkich procesów operacyjnych związanych z naszą działalnością. Rozwiązanie interLAN jest zintegrowane i elastyczne. Otwartość dostawcy na zmiany oraz dedykowany zespół projektowy sprawiają, że jesteśmy zadowoleni ze współpracy.
„PEKAES jest jednym z czołowych operatorów logistyczno-intermodalnych w Polsce. Zajmujemy się kompleksową obsługą łańcucha dostaw. Aby z satysfakcją realizować obraną strategię, potrzebujemy najlepszych rozwiązań informatycznych. System TMS SPEED pozwala nam na pełną obsługę wszystkich procesów operacyjnych związanych z naszą działalnością. Rozwiązanie interLAN jest zintegrowane i elastyczne. Otwartość dostawcy na zmiany oraz dedykowany zespół projektowy sprawiają, że jesteśmy zadowoleni ze współpracy.”
Dyrektor IT, PEKAES Sp. z o.o.
Szeroki zakres funkcjonalny, przyjazny interfejs użytkownika oraz możliwość integracji to główne zalety systemu interLAN SPEED. Dużą wartość stanowi dla nas bieżący rozwój oraz dostosowanie oprogramowania do naszych potrzeb wsparte doradztwem ze strony dostawcy.
„Od 2008 roku naszą działalność transportowo-spedycyjną w sferze operacyjnej wspiera system interLAN SPEED. Szeroki zakres funkcjonalny, przyjazny interfejs użytkownika oraz możliwość integracji to główne zalety systemu. Dużą wartość stanowi dla nas bieżący rozwój oraz dostosowanie oprogramowania do naszych potrzeb wsparte doradztwem ze strony dostawcy.”
Dyrektor Operacyjny, No Limit
System SPEED sprostał naszym wymogom – jest specjalizowany, intuicyjny i elastyczny.
„Decydując się na wybór nowego rozwiązania TMS postawiliśmy na doświadczenie dostawcy, multifunkcjonalność systemu oraz jego adaptowalność do zmian związanych z dynamicznym rozwojem naszej firmy. System SPEED sprostał naszym wymogom – jest specjalizowany, intuicyjny i elastyczny.”
Wiceprezes Zarządu, Scandinavian Express